Melyek a műtét utáni teendők?

A műtét utáni teendők betartása a teljes gyógyulás és a későbbi sikertelenség elkerülése miatt kiemelt jelentőségű. Az implantáció után nem ajánlatos addig enni, amíg az érzéstelenítő hatása teljesen el nem múlik, ami azért fontos, hogy a páciens nehogy elharapja az ajkát, nyelvét egyéb lágyrészeket.

A beavatkozás napján tilos a sebet szívogatni, öblögetni, köpködni, mert így a jótékony hatású véralvadék távozhat a sebből, ezáltal vérzést, gyulladást okozhat.

A műtétet követő három-négy napban tej, tejtermékek fogyasztása szintén tilos, a bennük lévő baktérium flóra miatt.

Szájhigiénia a műtét után

A dohányzást a gyógyulási időszakban a minimálisra kell csökkenteni.

A megfelelő szájhigiénia fenntartása a műtétet követő naptól kezdve nagyon fontos.

A fogászati implantáció után olykor megduzzadnak az arc lágyrészei, ennek méretét az adott terület jegelésével lehet csökkenteni. A duzzanat a műtétet követő három napban növekedhet, aztán kezd csökkenni. A hűtendő területet tíz perc jegelés után tanácsos tíz percig pihentetni, hogy elkerüljük a meghűlést.

Esetleges fájdalom a műtét után

Amennyiben az implantáció után fájdalom jelentkezik, érdemes fájdalomcsillapítót szedni. A tapasztalat azt mutatja, hogy a rendben lefolyt műtétek után a fájdalomcsillapítóra már másnap nincs szükség. A fertőzés elkerülése miatt nagyon fontos az antibiotikumos védelem, ezért azt öt napon keresztül folyamatosan kell szedni. Amennyiben ezzel kapcsolatban problémák merülnek fel, a kezelő orvossal való konzultációt követően más hatóanyagú antibiotikumra kell váltani.

A műtétet követő napokban nem javasolt semmilyen megerőltető fizikai megterhelés (fizikai munka, testedzés), mert utóvérzés léphet fel.