Fog korona felhelyezésének menete

Ki ne szeretne hatalmas mosollyal vigyorogni egy családi fényképen, és félelem nélkül étkezni? Sajnos genetikai okokból, a nem megfelelő fogápolás vagy a helytelen étkezés miatt sokak számára komoly probléma a fogak megbetegedése.

Ha a szuvasodás vagy sérülés okozta problémák már nem megoldhatóak töméssel, betéttel vagy héjkerámiával, szükséges hogy konzultáljunk a fogorvosunkkal a koronával történő fogpótlásról.

Ilyenkor a fogorvos, a lehető legkevesebb foganyag eltávolításával, különböző csiszólóeszközökkel a csonkot alkalmassá teszi a korona stabil illeszkedésére. Ezután a csonk védelme érdekében bevonja védőlakkal vagy dentinragasztóval, illetve ideiglenes koronát helyez fel, ami a végleges korona elkészüléséig védi a fogat, és esztétikussá teszi a fogsort. A koronát egy fogtechnikai laborban készítik el a fogorvos által vett lenyomat alapján.

Milyen anyagból készül a korona?

• Legelterjedtebb a fém-kerámia korona, ami egy speciális fém ötvözetből készült vázból és a fogak színével megegyező kerámiabevonatból készül.
  • A galván technológiával készülő arany-kerámia korona esetében a tartóváz anyaga arany, ami tökéletesen illeszkedik, így minimálisra csökkentve a szuvasodás esélyét. Ezenkívül nem okoz allergiás reakciót és fémérzékenyek számára is beépíthető.
  • A cirkon korona a legesztétikusabb és egyben a legdrágább megoldás, viszont manapság az egyik legmodernebb anyag, amiből a korona készülhet.(lenyomat alapján számítógépes tervezéssel és modern CNC vezérelt marógéppel mikrométeres pontossággal készül, majd erre égetik rá a kerámiát). A korona típusának megválasztásához a fogorvos nyújt segítséget, hogy a mi igényeinkhez és pénztárcánkhoz legmegfelelőbbet válasszuk.

Hogyan történik a korona illesztése?

Az elkészült koronát a fogorvos próbaképpen ráhelyezi a csonkra, ellenőrzi az illeszkedést a harapással és az esztétikával egyetemben, és szükség esetén kisebb korrekciókat végez rajta. Ha minden rendben van, akkor következik a ragasztás, majd pár óra múlva már használhatóak is az új fogak.